god dag!

idag skriver jag lite tidigare än vanligt. brukar ju i vanliga fall klämma in datatid precis innan jag ska sova :) idag var det dax att jobba igen. efter som det inte är nåt att göra på eftermiddagarna så var både jag och Madde i stallet på morgonen idag. jag jobbade tills kl 10 sen var det dax att gå ner i ridhuset och ha hoppkurs för småtjejerna. det var helt galet kallt, höll på att frysa ihjäl! dom var iaf jätte duktiga idag! störst eloge till Madde O som höll sig kvar på Nova trotts att hon små bockade efter varje hinder. sen gjorde jag och Madde klart stallet så hästarna fick komma in och äta sin lunch. Pontus är ju ledig så han kom ut och hjälpte mig med hästarna, Sandra mår bättre nu så hon kom ut till stallet första gången på två veckor. hon borstade också på hästarna. jag tror hon tyckte det var lite mysigt iaf.
Häppiness gillar uppmärksamhet, här får hon det av både Sandra och Pontus.
Sen åkte vi och åt lunch på donken, Pontes favvo resturang! Mamma kom dit oxå. hon hade varit runt lite överallt och shoppat. ett täcke till nån av dom större hästarna som tar sönder sitt först. sen köpte hon ett par regnchaps till mej. jag blev jätte glad. det är ju nåt som behövs om man bor på den här bräddgraden ;)
Nu kollar jag på ensam hemma 2. tänk om julen var så där nu förtiden. hoppas vi får se slutet på solstorm idag, jag har ju väntat sen igår....
bye bye så länge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan lova att Sandra tyckte det var jättemysigt att pussa alla mjuka mular igen och känna den underbara doften i stallet.

:)Sandra

2008-12-29 @ 17:45:52
Postat av: Guitar hero kungen

Får aldrig Ponte vara ledig när han är ledig?

2008-12-30 @ 14:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0