Idag är det Lucia!

Först av allt vill jag säga GRATTIS till min Mormor som fyller år idag. grattis grattis

Jag är helt färdig! För idag har det varit lucia firande i stallet. Jag var i stallet sju i morse och kom hem halv åtta ikväll. så ni kanske fattar att man känner sig en aning sliten. Jag lyckdes rida två hästar innan vårat genrep klockan nio. Jag red Graciana och Crax innan och sen Letizia på genrepet. vi tränade med mantlar och masker det gick ju rätt hyffsat. sen red jag ut på Mascara tillsammans med Mette och Coral. Vi höll på att frysa ihjäl så det blev inte en sån lång tur. Sen red jag och Sanna ut, jag red Häppiness och Sanna var snäll att hjälpa mig att rida en häst så hon tog Steely. Jag var ganska nervös efter som Steely är ganska duktig på att bocka, bralla  och busa  (Steelys tre B:n) ute. Sen var det dax att  börja fixa  hästarna. Jag knoppade och  Mamma borstade.  Eftersom jag inte var tillrräckligt vaken så  tog jag inget  kort på dom när dom var glittriga och fina. 
Men här är ett kort på mamma och Alice i sommras:).


Min torsdagsgrupp red en panda kadrilj idag på lucia showen. dom var så himmla duktiga. visserligen så jag bara första delen sen var jag själv tvungen att hoppa upp, men det jag såg var iaf jätte bra. Sen var det dex för fanthomen på operan. Det hade nog varit jätte bra om inte Alexandra hade sett spöken, publik och allt annat läskigt. hon var överallt men inte där hon skulle vara. Jag hade turen att ha Letizia som var som en stridsmaskin. Hon var så himla duktig när man tänker på att hon bara är 5 år och inte tvekade för något. Jag gjorde en miss men det tänker jag inte tala om för er som inte vet ;) Alexandra hade Maria turen att rida, hon får trösta sig med att hon var den häst som passade bäst ihop med fanthomen..
Nä nu är det dax att gå och lägga sig, det är ju en dag imorgon också, god natt och bye bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0