julen närmar sig :)

julen närmar sig med stormsteg. Idag åkte jag och Pontus till eurostp för att fixa alla klart alla klappar. Men så blev  det inte det jag skulle köpa fanns inte. Jag kommer inte skriva till vem eller vad som inte fanns, för då blir det alldeles för lätt att  lista ut.  men vi köpte iaf inslagnings papper och tejp. så jag har ängnat kvällen åt att slå in klappar.  Jag älskar att köpa julklappar.  Jag  har en tendens att köpa lite mycket julklappar. Men det är bara för jag tycker mer om att ge julklappar än att få. Men det är väl hellre det än tvärt om? iaf för alla andra. eller?

Här är mitt slit. Det tar ju mycket längre tid att slå in paket än vad man tror. jag har nog hållt på i 1½ timme idag, minst!

Har ridit ut på alla hästarna idag, eller jag har ridit 3 och sandra 2. galopp träning på Häppi och Alice. Sen skulle vi göra likadant med Steely och Letizia. Men det blev ganska lungt eftersom Steely har ganska mycket mugg som är omöjligt att få bort. Han är svullen i benet och har ont. Då känns det inte så kul att rida ut och galoppträna även om inte han skulle ha nåt emot det. Crax red jag ut på själv. Han var hur pigg som helst. När vi skulle ta en första galopp fick jag en bakut spark så jag höll på att hamna i grantopparna:) sen fortsatte ridturen i samma anda tills vi kom hem och jag hoppade av.

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på bodyguard. Måste sova inom 20 min om jag inte ska vara helt död imorgon när klockan ringer. bye bye å sov gott ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0