Min dag idag.

Alla mina dagar ser i stort sätt likadana ut. Den börjaar alltid så här iaf.

När jag öppnar dörren till stallet varje morgon så ser jag massor med häst rumpor som far omkring. På just den här bilden har jag givit alla hästar mat så det är inga bakben som far ut just nu.
Efter 3 timmars slit ser det ut så här....

Stallet är mockat sopat och fixat och inga hästrumpor som far dom är ute och far runt i hagarna.
Ni som har ett jobb som aldrig är klart måste veta hur det känns att göra iordning allt och fixa till för att sen göra samma sak dagen efter. Visst känns det väl så där....? men jag skulle aldrig byta bort det, det finns ju inget annat jobb som är så bra som det jag har :)


När allt i stallet var färdigt red jag ut en sväng med Sandra. Hon hade Crax och jag hade Alice. Alice är så tjock i sina bakben vet inte riktigt vad det beror på men jag antar att det är muggen. Men det kom dagen efter hon och Flika hade hoppat över grinden ute i hagen. Vem vet men inatt står hon med lindor så får jag se om det ser bättre ut imorgon bitti.
Här kommer föresten bilder på Craxen när vi är och tävlar DM.
 
Vet inte riktigt vad jag gjorde nu en bild är jätte stor och en som är jätte liten. Men ja ja jag lär mig nog kanske tillslut.


Jag tog mig i kragen och åkte till eurostop idag. Jag skulle ju åka dit igår. Jag skulle köpa advents klappar till Pontus. Men som vanligt hinner jag ju ingenting, men idag klämde jag in det i schemat. Idag var det ett på strumpor i klappen. Pontus använder ju alltid mina stallstrumpor när han jobbar och det är inte poppis hos mig. Så idag fick han ett par egna;) Mindre hål i hälarna åt folket.


Barnens kadrilj gick jätte bra idag. Dom är så duktiga att jag skulle kunna gråta bara för att jag är så stolt! En tråkig sak hände och det var att Jäntas blev sur på Pebbels så hon gav henne en fullträff på benet och blev halt hon var tvungen att gå upp till stallet och få lite linnement massage. HOPPAS hon är frisk tills på lördag.
Sen var det dags för mig att rida igen. Jag började med Steely på dressyr lektion. Det inte speciellt bra. Jag stoppade ca 6 bommar med min arm (inte skönt!) så jag hade jätte svårt att hålla tygeln och det tog ju Steely fasta på öka är alltid bäst tycker han. Sen var det dags att hoppa Letizia :D Första gången sen hon blev skadad. Hon hade en hel del energi, hoppade och for runt. Hon hoppade hinderna som om dom var 1.50 höga. Vi hoppade lite studs för att hon skulle mjuka upp bogarna. Hon lär nog ha lite träningsvärk imorgon så då blir det lungna gatan då. Madde skulle ta en bild av oss i ett språng men lyckades inte få med oss på en enda bild ;) Så då fick det bli en stilla stående istället.

Som vanligt är ju bilden taget i ett underbart ljus. Men man kan ju se att det är en stilig häst jag sitter på ;)
Nä nu måste jag gå och lägga mig om jag inte ska försova mig igen. Jag har ju nåt allvarligt problem att resa mig ur sängen nu förtiden, det är ju inte lång till våren nu så snart är det ljusare tider då bara studsar man upp ur sängen???
god natt och bye bye!

Kommentarer
Postat av: Anonym

heej malin:) du är jätte duktig på att hoppa tycker jag:)

2008-12-23 @ 20:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0