Nu är det klart! :)

Så där ja! NU är det klart. Alla julklappar är inköpta och paketerade. Idag var jag och mamma och köpte dom sista julklapparna. Vi åkte till kista när vi var klara i stallet. Jag var tvungen att smyga ifrån mamma när jag skulle handla hennes klapp. Men jag tror inte hon såg var jag tog vägen. Pontes paket är gömt långt borta så han inte kan lista ut vad det är för något, jag tror nämligen att det är ganska enkelt om man klämmer och känner lite.


Idag blev det frilongering med alla hästar. Man kan ju säga att ridhusbotten inte behöver harvas idag. När 8 hästar har farit runt i ett lite ridhus kan det inte bli annat än lite upplöjt. Vi ställde upp hinder på långsidorna sen var det dags att hoppa. 2 hästar åt gången fick galoppera runt och hoppa. Dom var helt galna hoppa runt och sparkade, bockade och var allmänt galna. Dom tyckte det var så roligt. Roligast av alla hade nog Häppi hon hade hur mycket energi som helst. Hon slutade aldrig hoppa. Crax och Alexandra tyckte att hoppningen var rolig det var ju så längesen dom fick hoppa.
Lite bilder på hästarna i ridhuset idag. det bästa är ju att dom måste vara uppe i kameran när man ska ta kort på dom, det blir ju väldigt bra kort då :)
Här är lurken när hon är i spånhögen på jakt efter Katten Uno. Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0