Halvlek.

Nu har halva dagen gått bara hälften kvar. i vanliga fall har jag så många hästar att rida att det både räcker och blir över. Men när vintern kommer börjar de alltid falla bort, en efter en.  Jag var så glad för att Mascara är igång och ska hopptränas idag för första gången på 6 månader. Och igår var hästarnas massör Micke och behandlade Graciana och Letizia. Letizia är nu helt frisk och kan börja jobba lite när man rider. Hon har ju varit skadad sen 8 september så det är verkligen på tiden för lite jobb.  Så idag  tänkte jag att longering är bra  gymnastik för en stor kropp. Så jag kommer upp till stallet tar ut henne ur boxen, och vad upptäcker jag? jo hon har tappat en sko. Jaha det är bara att ställa tillbax henne i boxen och vänta tills hovslagar Micke kommer på lördag. Tog istället Graciana som ska skrittas efter sin behandling igår. Tänkte att det skulle vara trevligt att skritta barbacka  så jag hoppade över sadeln.  När jag komm till ridhuset ven det lite väl mycket runt knutarna, så det var som att sitta på en tok! Hon stegrade, sparkade bakut. och var allmänt illvillig till uppgiften. jag härdade ut 20 minuter innan jag hoppade av och innan jag ramlade av.
Nu får vi se hur sista halvlek ser ut för nu är det dags att åka tillbax till arbetet. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0