påskafton.

skönt med sovmorgon! gick upp vid 8.15 i morse. var ganska duktig å tvättade balkongdörrsfönstret. sen gick jag och bessie till stallet. maria plockade upp oss på halva vägen. red ut med maria på april och sanna på galopparn 1. jag hade craxen. han e så snäll när man rider ut. maria höll på att ramla av. jag höll på att skratta ihjäl mig. apan hoppade upp och sen sparkade bakut. maria hängde på sidan men var snäll och stannade sen. sen red jag ut en sväng på häppi. blev inte en sån lång ritt så tänkte att jag skulle rida en sväng på stora banan. hon var helt bäng! så fort jag skulle böja åt höger så skulle hon med våld till vänster.
tog in arwen en stund idag också. hon blev borstad, fick ha träns på sig, lade på henne ett schabrak med en täckgjord. hon var lite ängslig när vi gick ner till paddocken alldeles ensama. jag måste köpa en ny grimma till henne också. hon har en i stl cob, men den är alldeles för liten. hon har blivit så stor den lilla sparven.
imorgon får kameran hänga med till stallet. ska mäta henne imorgon. nu måste hon vara runt 1.55.
idag har bessie tagit årest första dopp. hon badade hos pontus föräldrar idag. har kort men orkar inte leta upp kabeln just nu så det blir en annan dag:)
adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0