sista dan med gråväder- imorgon ska det bli soool!!

oj vad trött jag var i morse. jag klarar inte riktigt dom där sena tisdagarna. men upp kom jag och sen bar det iväg till stallet.
det var en så sjuk dag idag, kanske inte låter så märkvärdigt när man återberättar det i text, men live var det helt sjukt.
crax klarar inte riktigt någon social kompetens. han kan inte gå med stona, då blir han bäng. så jag tänkte... han borde ju kunna gå med bara valacker, men icke....
gick bra till en början tills han skulle vara enväldig härskare. det slutade med att vi fick försöka fånga in honom, vilket var väldigt besvärligt, 20 minuter tog det. så ner med honom till en sjukhage, ensam!
när var dax att ta in dom var det att välja på pest eller kolera. ta in honom så han blev ensam i stallet eller ha honom i hagen när stona springer in. vi valde det senare. FEL VAL!! tog ca 5 sekunder innan han hoppade över staketet från hagen, galopperade upp mot paddocken hoppade in i paddocken, satsade och hoppade sen ut från paddocken. japp han var framme vid stallet samtidigt som hästarna på väg från hagen. säger bara -idjet!
bessie drog idag. pappa skulle gå en liten sväng runt stallet. tog 2 röda sen hade hon sett ett rådjur och då bar det iväg. hon kom tillbax efter 30 min ca. helt utslagen. pappa hade mött henne på vägen när hon var på väg tillbax. hon kröp fram å skämdes, men vägrade hoppa in i bilen. la sig i ett dike och vägrade komma upp, så han fick skicka hem henne. å efter en liten stund kom hon lufsand in i stallet, hon e så knäpp, lilla dumma Bären.

sjuk dag men många udda djur överallt.
tack å adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0