solig tisdag.

så har allt rullat igång i veckan. hade 2 praoelever i stallet idag. M och J var jätte duktiga. kämpade på som bara den. det är ju alltid skönt med praoe.. som vet vad man gör. vi var klara tidigt i stallet tack vara dom. slapp mocka lillis och uteboxarna, SKÖNT! red letizia på banan. gud va det är skönt att rida på stora banan igen. tiden går så himla fort där. ännu bättre går det när man har musik i öronen. idag blev det duffy för hela slanten hela dagen. hon gick riktigt bra. skönt att lite satt kvar från lektionen igår.
sen tog det ett bra tag innan det blev dax att rida steely. hjälpte M med ringo. han var väldigt stökig. jag red en sväng men har var otalbar, så det var bara att börja om från början med longering. sen fick M hoppa upp igen medans jag höll i linan. efter 1 timme eller så så gick det lite, pytte lite bättre. lovade att hjälpa imorgon också om jag hinner.
steely var ju som vanligt på tårna. på en vilodag hinner han samla mycket energi den "lilla" skiten. just när hästen inte e på sitt allra bästa arbetar humör så är ju musiken räddningen. sist av allt idag red jag crax. han var pigg och lite busig. men aldrig i närheten av steelys caliber av bus. han har ju upptäckt bakut sparkar. han tycker att det är hur kul som helst och gör det helst hela tiden:)

nu har vi varit hos pontus föräldrar och ätit middag, gratis e gott;) så nu e det dax att åka tillbax till stallet för pontus ridlektion. han e nog lite ringrostig, det var ju 2 veckor sedan han red.
adjö!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0