måndag.

nu kommer en rejäl uppdatering från helgen tills idag.

i torsdags var vi ju hos tanläkaren med lettan. hon var rätt så pömsig kan man säga. men tänderna så helt okej ut.




fredagens tävling har jag ju redan redovisat, men inte lördagens.
crax hoppade en 1.25m hoppning. blev inte en så jättebra runda. slutade på 8 fel, dvs 2 rivningar. men om man får skylla på nåt så var han helt otalbar. inte för att vara olydig utan för att han blev skrämd å jag överdriver inte om jag säger 30 ggr av dom andra hästarna. han e ju livrädd för andra hästar som har ryttare på ryggen. han var så rädd att han skakade på framhoppningen. då blir han så stressad att han inte lyssnar på nåt.
alice hoppade en 1.20 hoppning. gick väl sådär, hon fick 8 fel hon med. men det är inte så lätt att frakta runt hangarfartyget alice i en pool. det var ungefär så det kändes. banan var pytteliten och alice är stor och gärna lång också.


steely hoppade en 1.10m hoppnig. både han och alice skulle kunna hoppa en klass högre men ingen av dom har tävlat nåt under sommaren så vi tar det lungt så här första tävlingen. steely fick iaf 4 fel, 1 rivning. okej resultat tycker jag. han har ju bara tävlat 1 gång under hela året och det var hemma.

lill-bebis å jag.


sen var det gårdagen. hände inte så speciellt mycket. jag var döds trött efter helgen tävlingar å en väckarklocka som ringde runt 4:a snåret både fredag och lördag. men framåt kvällen hade vi samlat lite kraft så vi orkade gå på bio i sigtuna. mysigt är det där.


idag kommer jag också sova gott. började dagen med lite stalljobb. sen red jag lektion på häppi. skulle hoppa men det blev inte så mycket av med det eftersom hon vägrade, alltså totalvägrade att gå å svänga åt höger.  helt knäpp va hon i allafall. men efter 1 timmes kämpande från min sida så gick det lite om bara lite bättre.
sen skrittade jag ut en sväng med ann på alex å jag red lettan. hon ska få sin nacke kollad på tisdag så tills dess så tar vi det lungt. hoppas dom hittar nåt så hon kan få må lite bättre, om hon nu mår dåligt dvs.
sen slappade jag ett par timmar innan det bar iväg till stallet igen för  dressyr lektion på marre. ingen hit direkt. hon ville gärna göra lite som hon kände för, men jag var laddad sen matchen med häppi i morse så tillslut gick det lite bättre iaf. imorgon så ska vi fortsätta på det vi började idag, men då utan hjälp. hoppas det går bra.


så här söta kan dom vara i hagen, men inte lika söta idag:)
2 mycket bestämda damer.

nu ska jag hoppa i bingen och ladda krafterna som e totalt slut. god natt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul med bilder Malin :) Mer av det!

2009-08-31 @ 23:44:13
URL: http://forslof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0