söndag 2:a advent.

har ju lovat uppdatering i några dagar men har som vanligt ingen tid. men nu kommer det en snabbis.

hoppningen i torsdags gick riktigt bra. hoppade lettan för första gången på hur många månader som helst. hon var så himmla glad. hoppade lite väl högt över dom små hinderna. men kul var det. tränade långa anridningar och det är ju jätte lätt med en häst som vill hoppa nu och helst innan vi ens kommit fram till själva hindret. nån gång hoppade hon både galoppbom och hinder i ett enda språng:)
sen hoppade jag graciana. hon var så himmla duktig hon med! hon hoppade ju högre men dom långa avstånden är ju inte riktigt till hennes fördel. hon kan ju ännu inte korta galoppen ordentligt. det blir ju lite svårt att hoppa galoppbom med kort avstånd då.

en svettig men ännu inte trött graciana, men hungrig.



måste bara visa en bild på den nya familjekonstilationen utan fina shadow.

mayday, piraya och fina mamma pirata


i helgen har det hänt lite allt möjligt. var på inrednings party i fredags hos J.G. god mat och fina grejer. å så fint hon hade det hemma. tänk om man hade ett hus och kunnde fixa så där fint.
igår var vi på euran och handlade en hel del julklappar faktiskt. men det blev mest till alla små knoddar. sen på eftermiddagen var det kadriljträning. gick hyffsat tills maria rammlade av. såg ganska lustigt ut men det gjorde nog ont eftersom hon inte tog emot sig med armarna utan med axeln. skönt!


idag hade vi kadriljträning igen. gick bättre idag. vi kan iaf programet nu, för det mesta iaf. lettan som jag rider e en riktig klippa när det gäller kadrilj och hon tycker att det är så himmla roligt också:)

på eftermiddagen har jag gjort julgodis. trodde att det gick rätt så bra men så här i efter hand har jag nog ångrat mig. blev nog inte så gott ändå. för sött för hårt alltså inte riktigt bra.

tomtefudge, knäck och daimkola.

sen hann jag med att pynta lite på framsidan också. blev jätte mysigt faktiskt.


nu måste jag sova, god natt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är lilla Pirata helt underbar. Tänk att hon som var så arg tidigare har blivit så snäll. Otroligt att hon förstår att lilla MayDay behöver henne som extra mamma nu. Man blir ju lycklig i all bedrövelse som har skett.

Härligt med levand ljus utanför dörren. Vill du ha mer ljusslinga så det räcker runt hela er dörr , så tror jag att jag har en eller två som inte används...

2009-12-06 @ 23:07:29
Postat av: Lisa

Vad fint det ser ut på er framsida. Mysigt med så mycket ljus. :)

Själv ska man försöka julbaka lite i veckan. Det du har gjort såg riktigt gott ut...

2009-12-07 @ 14:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0