hemma igen.

jaha, då var man hemma igen då. tiden borta går ju så himla fort jämt. man är ju tillbaka i gamla vanliga lunket på en gång, så känns det ju inte ens som man varit  borta alls.

nu till gårdagen:
det blev inga fler autografer tyvärr.
men det blev svensk seger i världskups kvalet. svante johansson med hästen saint amore. det var ju helt sjukt vilken stämning det var när det var prisutdelning. man fick en sån där klump i halsen som lätt kunnat slutat med en tår. det gjorde det också för svante. publiken stod upp i minst 5 minuter och applåderade och skrek å visslade. vilken känsla det måste ha varit för honom.
saint amore var helt cool lugn hela tiden, så himla fin!

svante johansson och saint amore.


sen köpte jag lite grejer också. det blev förbygeln som kostade en tusing, lite dyrare än jag hade önskat men den var snygg, satt väldigt bra och gjorde vad den skulle nämligen höll sadeln på plats så den inte gnuggas mot inken. sen blev det ett träns till henne också, äntligen ett som passar. sen köpte jag en hjälm. letade ju efter en som inte skulle vara så dyr. men efter som jag har nån konstig huvudform så kan jag bara ha ett märke å då kostar det ca 2500:- minst med en ny hjälm. hittade en som jag skulle köpa men då fanns det inte i den färg och storlek som jag ville ha. men hon i våran stammis monter erbjöd mig en hjälm i utgående modell som hade kostat en halv förmögenhet för "bara" 1000:-. det var ju biff så jag tog det direkt. det är ju en hjälm som jag iaf bara ska rida i hemma. köpte några strumpor till mette och carro och ett halsband till stina (ann och patriks hund) som tack för all hjälp i helgen. fick också ett super snyggt armband av mamma.




alexandra i sitt nya träns och förbygel.


longerade steely idag, trodde att han skulle vara alldeles tossig. men han var ganska trött faktiskt. han är lite snorig och var ganska matt i pälsen. han har ju väldigt lätt att gå upp och ner i vikt och nu hade han blivit lite för smal tycker jag. så det blir till att ge honom mera hestekraft.
sen red jag ut på alexandra. hon var där emot alldeles tossig. fick till och med hoppa av för att hon inte skulle ramla när hon med våld skulle hem och jag skulle inte. det var verkligen härligt ute, kändes som jag var ute och red i narnija.

jag och alexandra tittar ut över narnija skogen, mysigt!

red alice på lektion idag. å hjälp vad jag fick kämpa. hon en så lat så det är helt sjukt. men det gick lite bättre mot slutet. men jag var helt slut.  hennes mugg läker inte så bra heller. inatt har hon jodopax på så får vi se om det blivit nåt bättre tills imorgon. millan står också med bandage. är det inte bättre imorgon så får nog hempa ringa kerstin.
nu e det slut för idag så god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0