fredag igen.

jaha så var det fredag och där med helg igen. jobbade idag som vanligt, men ojojoj vad det var kallt idag. höll ju på att frysa ihjäl. men i kylan lyckades jag rida 2 hästar idag. det blev steely som var helt sjukt pigg. var mer i luften än på marken, lite som vanligt faktiskt. sen red jag crax. vi måste verkligen träna på att galoppera i mellan galopp. kort galopp på crax är ju som en dans men när det kommer till mellan galopp så tappar man kontrollen lite över honom. huvet åker upp, korsgalopp och han kan dra iväg plätt lätt. inte bra alltså. så från och med nu ska vi bara galoppera i mellan galopp och ökad tills des vi kan klara av det. det går ju inte att kommarunt en bana på crax sätt så där måste jag ta över. skulle också rida letizia men lektionerna började 1 timme tidigare än vad dom brukar och det visste jag ju såklart inte så jag han inte med henne idag. men hon skulle vila imorgon så jag byter dag på henne bara.
sen var nicke maria och tuva hemma hos oss och åt middag. det är inte det lättaste att komma på nåt och bjuda på. så vi körde på ett säkert kort, tacos! sen kollade vi på let´s dance. vi har ganska gemensamma favoriter. dvs magnus, morgan laila, hasse och carl-jan. sen är det säkert fler vi gillar men har just nu glömmt bort vilka fler.
nu ska jag sova, ska till stallet tidigt imorgon för sen måste jag kajka runt till olika ikea varuhus måste ha en RIBBA tavla och den där förbannade lamp foten. idag fick ju stackars ann åka till ikea uppsala och leta efter min lampfot, som skulle kommit in igår men som tydligen inte hade gjort det. JAG BLIR GALEN!!
bye bye och god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0