har ju helt börjat tappa dagarna, men idag är det torsdag... eller?

ja det stämmer ju, ska alldeles strax kolla på "sommar med Ernst".
ja igår skulle ju pontus komma på nåt kul att göra. hans roliga blev att åka till granby å phille och kolla på när han och fredrik snickrade med huset. de var ju dökul??? snickar intresserad som jag e. men det ena ledde ju till det andra och vi bestämmde att vi skulle grilla hos oss på kvällen. sen tog jag över rodret. ponte hade aldrig varit på rorsersbergsslott, så vi blev lite kulturella och åkte dit. jag älskar gamla ställen, som slott, ruiner, torp och liknande ställen. tog en glass på slottstrappan.


jag funtar på att köpa ett slott ist för lägenhet. vad tror ni om det.
efter glarren gick vi på guidad tur i slottet.
å va fint det var, jag tror verkligen att det igentligen var meningen att jag skulle bli prinsessa. om inte annat så har jag nog varit det i ett annat liv. jag kan se mig själv bo på ett slott och rida runt i slottsträdgården:)

här är självständighetsdeklarationen från USA. 1 av 4 som finns kvar i världen sen 25års jubeleet efter det att den antogs. cooolt!


två fina mysrum på slottet.



sist men inte minst var vi inne i Jean Baptiste Bernadotte sovrum/ arbetsrum. vem viste att han bodde på rorsers slott? inte jag iaf, hur häftigt som helst tycker jag.

här sov han faktiskt. jag flyttar in!


på kvällen fick vi besök. phille och ylva, och fredrikt, kajsa och lilla liam. bessie fick också en gäst nämligen spike. vi grillade och hade trevligt ända in i mörka natten. nicke maria och tuva kom också över en stund. och jag tror vi har ett nytt litet kärlekspar i liam och tuva. hur söta som helst. lekte oavbrutet i flera timmar. tur att tuva bor nära så hon hade lite leksaker med sig, här är det nämligen dålig med sånt.


å idag då, vad har man gjort idag. jo jag drog iväg imorse till täbygalopp. 1:an skulle springa idag. blev ett rättså bra resultat iaf. men inte tillräckligt bra för att jag skulle vinna några pengar. men det var nära. men som man säger "nära skjuter ingen hare". han blev 4:a.

han e närmast i bild. svart häst med rött skabrak, nr3. kan det va 10-20 cm till hästen framför.


nä nu måste jag koncentrera mig på Ernst.
adjöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0