nu e vi på upploppet allihop:)

jaha allihop nu e vi på upploppet! sista veckan innan sommaren börjar på riktigt. på riktigt betyder ju ridläger och massa annat roligt som skiljer sig från vardagen. var färdig i stallet ganska tidigt idag, men som vanligt händer det något som gör att allt drar ut på tiden. idag var det unghästarna som hade rymt ut på hövallen och inte bara rymt utan också pajat hela staketet. sen red jag alice på banan och galoppträning med crax. red ut en kortis på april, kan ju vara trevligt att se nåt annat än ridbanan. gick rätt bra på alla hästarna. men det kunde gått hur som helst när jag satt på april och mette satt på steely. kom ridande på vägen och möter en bil som stannar efter det att jag gått mitt i vägen. men idioten som körde bilen gasade iväg och däcken spann. tur att båda är trafiksäkra och att ingen fågel eller nåt flög upp ur diket.

sen var det hemgång. vi åt en riktig sommrig middag, kassler, färskpotatis och gräddfil å gräslök, mmm...
vi kollade på världens roligaste film... vi hade iallafall tur med vädret igen. jag skrattar ihjäl mig när jag ser på den där sjuka filmen.

kom fin besök på blingblingroade ikväll. maria hade bakat kladdkaka å tagit hem sin ridgrupp på avslutning. våra lektionshästar är världens bästa. så lugna och modiga allihop.

maria å hilmer i täten. å alla duktiga hästar bakom.



nu ska jag sussa så jag orkar upp imorgon, hovslagaren kommer kl. 7 imorgon bitti. härligt!
natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0