helgen är nu slut.

oj oj oj, vilken helg. jag är helt slut. skönt att börja en ny arbets vecka imorgon, eller inte. har inte hunnit blogga ett dugg under helgen. i fredags var gänget inne hos sarah på inflyttningsfest. mycket trevligt, synd bara att man e så jäkla trött på fredagkvällar. sen gick vi ut på berns. kul och komma ut lite grann även om man längtar hem till sängen redan vid 10 tiden. det underbara med kvällen var att vi kom hem vid 03.00. liteväl sent för min del eftersom det bara blev 4 timmars sömn innan det var dags att gå upp och åka till stallet. inte nog med det hästarna skulle ju göras iordning och grejer skulle packas inför tävlingen idag. alice som är alldeles gul istället för går behövde en tvätt. så vi packade in hästarna i lastbilen och sen bar det av till fjällsta till stefan och ulrika (dom har nämligen tvätt möjligheter inne medans vi bara kan tvätta ute. crax lyckades trampa sönder deras avloppsgaller i spolspiltan (vilket skulle visa sig idag att det inte var så bra). men oj vad fina dom blev och alldeles lena i pälsen.
på lördags kvällen var det dags för födelsedags middag hos phille. jätte god mat bjöds det på och trevligt sällskap. jag var ju så pigg med mina 4 timmars sömn. kom hem vid elva och stört dök i sängen. skulle ju upp vid 05.15 igen.



idag har jag varit och tävlat i enköping med alice, cax och letizia. det gick faktiskt bra. inga placeringar men hästarna hoppade fantastiskt, kul! minns inte mina resultat men det blev ett pet här och där. men man kan väl vara nöjd ändå? letizia debuterade i 1.30 m. tror jag fick 2 rivningar eller nåt. men en lyckad debut eftersom avd. A hade placerade som inte ens var dubbel nollor. alice hoppade sin 2:a 1.30 fick nån rivnig där också men hon hoppade bra. fick tilloch med beröm av hempa för alla ritter, vilket inte är speciellt vanligt. sen var det lilla craxen. han var så konstig på framridningen i 1.30. han hade vilat lite på h.bakben under dagen men när jag skulle hoppa fram ville han inte alls. stannade och grejade när jag bara satt nosen mot hindret. så då blev det ingen 2:a klass för honom :( jag som verkligen var sugen): men men hästarna går i första hand, alltid!


nu har jag ätit pizza, som jag hade behövt igår. och ska strx gå å duscha sen tror jag att jag ska sova. har ju några timmar att ta igen.
kanske lägger jag upp några bilder från helgen som gått.
bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0