lördag morgon

konstigt de e egentligen. när man ska upp på morgonen så e man ju så trött, iaf jag. det går inte att gå upp överhuvudtaget. men när det är helg och man kan sova lite längre så kan man inte. som idag, jag hade t.o.m glömt ställa klockan men vaknar halv sju.

torsdag.
då skulle jag till sophiahemmet för att träffa en läkare ang min höft. vilket ställe! från det att jag träffade läkaren till dess han bästämmt att jag skulle röntgas. jag tog mej till röntgen väntade lite, blev röntgad så hade det gått ca 50 minuter. helt sjukt! vilken service! det var possetiva besked där iaf. har nån benbit i bäckenet som kanske sitter löst. så dom måste nog fixa till det. antingen ta bort eller sätta fast. men måste se lite bilder på det först. sen till nästa galna grej. han ringde tillbaka igår redan. han hade kollat på bilderna och sett att det inte går att ta bort då skulle jag bli instabil. så nu ska jag göra en datotomografi (eller hur det stavas). så får vi se vad som händer sen, men jag tycker det känns ljust iaf.

direkt efter det så brassade jag och pappa till annika, där vi skulle ha 2:a dagens träning. crax och lettan var redan där. framridan och allt. gick rätt okej att hoppa. om det inte hade varit för att crax hade steelys sadel. så ingen martingal och stor sadelgjord.
sen hem. red alexandra en kort sväng. sen var det dax för 2 timmars lektion i ridhuset. sist men inte minst hopptränade jag häppi. sandra kom ut till stallet en sväng. vilken mage hon fått:)

fredag

först jobb. det var tungt. sen blev det ridnig. tog det lungt ingen stress alls idag, skönt. red häppi i ridhuset med emma. travade bommar. bra träning för henne. hon måste lungna sig när hon ser bommar. inte bli som en kanon kula. sen red vi ut. emma, vicktoria och jag. lettan var inte ett bra val. vi kunde inte göra nåt annat än att skritta på slutet. lettan bara brallade hela tiden. tjöt och for runt. mulle klarade inte riktigt det så det blev skritt ända hem.
sen var det bara alice kvar. red henne i ridhuset hade lite bommövningar. super duktig var hon! men hennes sadel har börjat trycka på manken. så får prova en annan sadel.

nu drar jag till stallet. ska rida crax och försöka hinna med att fixa lite till imorgon. ann hämtar mig och bessie så ska vi åka och kolla på 1:a omgången i elitallsvenskan i södertälje. HEJA MÄRSTA RIDKLUBB!
återkommer med resultatet senare i kväll.
bye bye så länge.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken snäll pappa du har!

2009-03-21 @ 22:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0