lördag morgon.

blev visst inget bloggande igår heller. somnade på soffan och vaknade när allt var släckt och pontus gått och lagt sig.


torsdag
hoppade alexandra och mascara. alexandra tyckte nog hindrena var lite för låga. hon koncentrerade sig inte för 5 öre. mascara ville inte alls hoppa. krånglade sig ifrån hinderna hela tiden. eftersom hon älskar att hoppa så var det nåt som inte stämmde, så det var bara att hoppa av. kollade lite på benet och märkte då att hon hade ont i knät. upp i stallet och vila.


fredag
hel dag i stallet. det var nog mitt 13 timmars pass som gjorde att jag somnade på soffan igår kväll. allt tog så lång tid. hovslagaren var där, veterinär Claes kom. så det var full fart hela dagen. så himla skönt att Claes kom och kollade mascara. jag trodde ju det värsta så klart. att det skulle bli repris på förra året när hon var dålig hela tiden. men han trodde att hon fått ett slag på carpal kapseln (eller vad det nu hette). så det blir bara lite antiinflamatorisk medicin i munnen i 5 dagar. Skönt.
han skulle ju egentligen kolla graciana. men när jag berättat om hur hon e nu och när han sett hur hon var i stallet tyckte han att ju mindre man gör med henne desto bättre. så det är bara rida på som vanligt.
han kollade också millans ben. hon hade en blödning på gaffelbandet. promenader och kyla så ska det bli bra. men det lär ta en månad eller så. så det var väl ganska bra iaf.

millan och arwen fick nya fina fötter. millan är ju så snäll. medans arwen inte var lika medgörlig. vi fick lov att bremsa henne. lilla arwen e ganska stor nu så det är inte så lätt att få henne att göra det man vill när hon inte vill. men hon fick så fina hovar tillslut.


nu ska jag ut med bessie en sväng sen åker jag iväg till stallet.
bye bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0