god natt alldeles strax...

...först en liten uppdatering.
idag var det jobb som vanligt. lite lättare nu bara när ponnierna är ute. sen skulle sanna försöka sig på april, gick inte så bra varken att rida eller longera. så jag var bara tvungen att prova själv. blev en fight till en börja med, men sen så gick det riktigt bra. var kanske inte det bästa jag gjort hade ju varken sadel innspänningar eller nåt som skulle kunna göra det hela till något seriöst. men jag ska testa imorgon igen för att se om nåt sitter kvar från idag eller om det bara e att börja om... alltid kul med nåt nytt att pyssla med.

red sen alex, steely och crax. alla fick ridas i skogen idag. känns alldeles för varmt att rida på banan. man har väl inte vant sig vid värmen än.

fick sen skynda hem för att att hinna gå ut med zelda och bessie innan jag skulle tillbax för att gå unghästkurs med arwen.
när jag hade cycklat hem som en dåre, öppnar dörren och ser att lägenheten ser ut som ett bombnedslag fick jag ett vansinnesutbrott! pontus hade ju bara varit hemma till 13.00 utan att lyfta ett finger! jag menar inte att han ska storstäda lägenheten men man kan väl ändå räkna med att sängen ska vara bäddad och kanske disken diskad, MEN nej inget, inget var gjort. det värsta av allt var att det inte fanns någon hundmat så jag fick lämna hundarna hungriga när jag åkte tillbax till stallet. dela på 1dl är väl inget man kan kalla för middag.
ni fattar väl att man blir sur?

tillbax till stallet för unghästkurs. arwen skötte sig väldigt bra iaf. hennes stora idol e molly, storasyster. det värsta är att molly har lite mer humör än arwen. som hon visar å arwen e inte sen att hänga på. hon gör saker som hon aldrig tidigare gjort. knäppisar!


arwen med sin skötare johanna.


molly med sin husse togge.


äntligen är bebisarna tillbax i hagen, efter 2 timmars träning.
blackfoot, arwen och grace.

nu e det god natt.


Kommentarer
Postat av: Ann

Jag vågar inte ringa så här dags och imorgon är jag på språng hela dagen med förskolan. Hoppas du kollar boggen imrognbitti. Jag kan inte rida varken on el to (Patrik är borta). Det finns en minimal chans att jag kan rida imorgon, jag har inte pratat med Patrik. Han SOVER..... sms:a mig imorgon så ska jag försöka svara så fort jag kan annars kanske jag kommer ihåg att ringa, vem vet?

2009-05-26 @ 23:35:06
Postat av: anna

Jag förstår att du blev sur. Men säger bara; killar i ett nötskal!

Det är likadant här... hur många ggr jag än får honom o lova att han ska bättre sig.. Så har gett upp! ;)

2009-05-27 @ 14:44:08
Postat av: Mette

Killar alltså! Va roligt att det gick bra med Arwen på Kursen :)

2009-05-27 @ 19:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0