hej hallå!

nu e jag tillbax. har en svacka i mitt bloggande. tar mig inte den tiden liksom. igår var jag och pontus och köpte lite blommor på plantagen. men glömde köpa jord så kunde inte plantera ut blommorna, smart!
men det blir nog fint så småningom.
idag kom veterinär Hasse och tog bort en del stygn på graciana. hon hade en ficka lite längre ner än vart såret var så han fick göra ett nytt snitt och sätta ett drenage där. tappra graciana stod alldeles stilla medans han höll på och grottade runt. hon var visserligen väldigt trött, men ändå! det lär ju göra ont.
sen åkte jag till pappa och snyltade lite mat. pontus jobbade kväll å det e ju så tråkigt att äta själv. kanske inte själva ätandet men att laga iordning maten, de e tråkigt.

red crax på ett hackamore idag. första gången. det var ju som att rida i en grimma. men efter ett tag gick det bättre. måste nog öva oss ett tag på det. får se om vi övat klart tills på söndag när det är tävling.

imorgon e det en lång dag i stallet. börjar med stalljobb, sen ska jag rida själv. efter det kommer det 2 timmars ridlektion med småtjejerna. sist när man e helt död så ska man själv hoppa. känner mig trött redan nu, phuu!

god natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0