längesen sen sist...

nu var det ett tag sen jag bloggade. har inte tagit mig tid att skriva helt enkelt.
graciana fastnade i ett gångjärn på väg in från hagen. men hon e pigg iaf. idag tog vi bort drenaget. jag bremsa nosen, en stallpappa bremsa örat, mamma och ann klippte stygn och drog bort drenaget. hon e ganska stissig på dagarna. hennes favvo grej e ju inte att vara ensam inne.

idag har crax hoppat över staketet 3 gånger. och andra gången så blev dom andra hästarna helt tossiga. eftersom jag har sån tur med hästarna just nu så hände såklat nåt. letizia var väl inte van vid att det var halt i hagen så hon halkade. med sina små ärthjärnor så fattar dom ju inte att det blir halt när det regnat. så hon satte sig på rumpan och for in i staketet. verkade inte vara nån fara hon sprang vidare som en illbatting. men så fel man kan ha. när jag sen skulle spola bort leran så upptäckte jag ett stick sår på innsidan högerbak. det blev vila för henne idag, så får vi se hur hon e imorgon. tävllingen i helgen känns lite hotad. får se vad som händer.
adjöss!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men tänker dom där galningarna aldrig växa upp och bli ansvarsfulla hopphästar??

Dom är ju faktiskt inte riktigt kloka, det är bara lilla Häppi som håller sig i skinnet va?:)

2009-05-05 @ 09:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0