tillbax från sandviken, högbo.

nu e jag tillbax från sandviken. åkte iväg med crax och letizia. i fredags hoppade jag båda i en 1.20. crax fick en 14:e placering. ganska bra med tanke på att det var väl drygt 150 starter. letizia var felfri. och eftersom hon e unghäst så vinner ju alla som är felfria.
men vilken väntan det var. helt sjuka startfält. minst 150 starter i medelklasserna.
igår gick det inte riktigt lika bra. crax fick ett oturligt pet i omhoppningen. medans starten på letizia var katastrof från min sida. gick så dåligt att jag utgick.
då vill man ju göra en till start så man slipper åka hem med nåt sånt i ryggen. men nähä! det fick man inte. dom tog inte emot efteranmälningar. helt sjukt 2 starter på varje häst under ett helt meeting.
till och med överdommaren tyckte att om man redan var på plats så borde man få efteranmäla. men icke! jag var ju faktiskt anmäld till 2 klasser på fredagen men då strök dom en klass för det var för många starter. så det var inte att jag anmält slarvigt.
jag blev rätt grinig över det hela.
så idag när vi höll på att packa in all packning så kom överdomaren och sa att det tagits beslut om att det var okej att efteranmäla nu. FÖR SENT!
han var snäll och trevlig, annat kan man säga om sekretariatet.
sen upptäckte jag att jag fått en stallplakett för lite. och rätt ska va rätt. jag gick och sa till, den surigaste av alla. hon skulle vara tuff och sa: nej det är bara rosett till unghästarna.
nej, sa jag det står här att det är plakett och rosett. oj då, sa hon och hämtade en till mig sur som en jävla citron!
ha ha!

lite bilder från helgen.


crax tar en powernap.

lettan.

lettan var glad tills det passerade en häst.

var ute med graciana när vi kom hem, arwen var nyfiken som vanligt.

sen kom blackfoot och ville var med å kolla.

arwen och marias april.

graciana passar på att smocka i sig av gräset när det bjuds, hon har ju stått inne i 10 dagar nu. sköter sig exemplariskt!


var och firade ylva nu på kvällen. gott med lite fika. kunnde bara vara där i 1 timme eftersom parkeringsautomaten inte riktigt funkade. men väld kan lösa det mesta;)
adjöss!

Kommentarer
Postat av: trädgårdsmästaren

typiskt gnälliga tävlingsryttare:)

2009-05-11 @ 17:17:02
Postat av: Johanna

Fina bilder :)

2009-05-11 @ 20:43:57
URL: http://lung.blogg.se/
Postat av: Johanna Thüring

Haha, nu vet du hur jag kände mig efter min runda! ;)

2009-05-12 @ 22:45:11
URL: http://j.thuring.dinstudio.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0