starten på veckan.

nu e veckan igång igen.
igår var det dressyrlektion som vanligt på måndagar. jag red steely. han var som vanligt på tårna när det kommer till ridlektion. men han lungnade sig snabbare igår än vad han brukar göra. så det gick rättså bra iaf. han och crax fick ett varsit utetäcke med hals igår också. det tar rätt mycket tid att borsta och spola alla hästar varje dag så då hjälper halstäcket en liten bit på väg. dom båda hade rullat sig idag men hade bara lite lera i huvudet så det gick ju smidigt att borsta bort:)

craxen i sitt nya fina täcke innan han hade rullat sig i det.

en svettig nos efter gårdagens dressyrpass.




idag var veterinär C i stallet. han e ju grym på hältor så han skulle kolla graci och lettan. inte för att vi märkt att dom var halta, men vi hade en akupunktur gubbe som kollade dom i torsdags och han sa att dom var halta. vi hade ju inte märkt nåt så vi tog dit C. idag böjde vi, sprang fram och tillbax men... nej! ingen halt häst! tjoohoo!!! så nu e det bara att rida igen:)
arwen har ju varit svullen i hasen några dagar så han kollade henne också. troligtvis nån som har gett henne en kick, så det var bara att linnementera sen blir det bra också. det är tufft att vara vildhäst;)

imorgon ska jag försöka hinna med att klippa steely, han börjar likna en liten stor jätte björn:)

natti natt ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Halloj! Jag antar att det va du som skrev i min blogg om Oscar:) Självklart fixar jag lite idolbilder och så. Kommer ut till stallet i helgen eller är du iväg och tävlar då? Kram

2009-11-04 @ 07:40:12
URL: http://www.packelina.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0