tävling idag.

04.30 i morse ringde klockan. härligt en söndag morgon...
jag skulle iväg till heby och tävla. häppi och crax skulle hoppa idag. som vanligt lite kaos när man ska iväg tidigt. tog ju väldigt lång tid att fodra 40 hästar så vi blev sena som vanligt. men jag hann iaf med min start på häppi. hon var så himla duktig idag. 0/0 fel i första klassen och en 8:e placering. och i klass 2, 0/0 fel och en 20:e placering. det var alltså över 100 starter i den klassen så jag känner mig riktigt nöjd:D
sen skulle crax gå en 1.20. han hoppade riktigt bra, men eftersom han e en liten mespropp så var det något som skrämde honom på vägen fram till sista hindret. han hoppade men vingligt och jag rev hindret med mitt knä fot jag vet inte vad. ont gör det iaf. så det blev 4 fel och ingen placering:(

ny duschad och tävlings fixad crax.

sen var det nåt helt sjukt som hände idag. vi låg och slöade i lastbilen när jag skulle ut och ge hästarna hö. vad ser jag då? jo, en brandbil. då var det någon häst som hade hoppat över sin bom eller vägg i lastbilen och satt fast. så dom höll på och såga och fixa där. innan dom till slut fick ut hästen. men som jag har sagt förut.. brandmän är våra vardags hjältar. om det inte vore för den modiga barndmannen som gick in i lastbilen och stod och sågade mellan väggen och en ibland panikslagen häst så hade den väl stått där än.

vågade inte gå så nära. kändes lite påträngande att komma och fota.


nu börjar min energi ta slut och sängen locka väldigt, så god natt ses imorgon igen...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var roligt att se hur bra du hoppade med båda hästarna idag. Extra roligt med Häppi...

Hon har ju varit jätte duktig nu en tid. 4 starter och fyra dubbelnollor!

Sov gott

2009-11-22 @ 22:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0