fredag.

helgen e här och allt går så fört som vanligt. om tre månader är vi redan på ett nytt år. det var bara nåt som jag kom till insikt med igår. säger man med igår? eller till igår? vet faktiskt inte, men så här kommer det bli nu iaf. igår blev det ingen träning. hempa e fortfarande sjuk, så man kommer få härligt med skäll nästa gång man rider och har hittat på en massa grejer på sitt eget sätt. inte bra, men det e så man jobbar liksom. sitt eget sätt är ju alltid lättast. så igår så fick jag ha mina egna lektioner och sen åka hem. fast det var rätt skönt för jag var så jäkla kall och nerkyld ända in i skelettet. så det är inte många veckor innan man måste hålla sig i ridhuset månad in och månad ut, ända tills våren kommer tillbaka igen.

idag så var det först jobb (som vanligt) sen red vi en första sväng. jag skulle rida marre, men eftersom hon är ett nöt och tycker att leken du kan inte ta mig är den roligaste i världen så blev det inte som jag tänkt. jag jagade henne i en 20-30 minuter innan jag gav upp och tog alice ist. men det som är ganska lustigt är att hon ville ju egentligen komma in. hon galopperade förbi mig som en tok flera gånger innan jag gav upp, och när jag sen tog alice och gick till grinden gissa vem som kom i galopp till grinden....???? japp.

red alice på banan, hon e inte så pigg. är hon dräktig eller inte? frågen e då med vem??? om hon inte är det så e det hon som måste göra ett ryck uppåt. då e det hård träning som gäller och magen ska bort.
longerade lettan en stund också. hon är bra lustig, när man rider e hon rätt så laddad. men när man sen har henne på lina och hon kan få springa hur mycket hon vill så e det plötsligt inte så kul längre. konstiga djur är alltså. hundar är ju likadana. om man inte kollar när dom leker så e det inget kul att leka.
sist idag red jag ut en sväng på alexandra tillsammans med madde och ringo. vi red förbi togge och hade turen att få se hans senaste räddning. ett lite gulligt svart lamm. belle tror jag hon hette. hennes mamma ville inte ha henne och då e togge där och räddar henne såklart. "mannen som kan tala med (alla) djur" alex var så nyfiken hela tiden så hon fick lov att nosa lite:)


nu ikväll kommer vi just från nurke och blondie. vi var där och glodde på idol, käkade sushi och sov i deras fåtölj (iaf jag) måste bara säga att jag personligen tycker det är skandal att shlager camilla gick vidare och inte superbra jon. snacka om miss från juryns sida att låta henne kvala.

en bild på johanna och arwen som tränar i paddocken idag. guld stjärna till johanna som tar hand om min lilla bebis på ett föredömligt sätt. tack!


god natt nu ska jag sova så jag orkar gå upp i tid och rida innan stormen kommer över oss imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0