tisdag.

såg när jag läste mitt förra inlägg att det var visst ett och annat stavfel, och lite konstiga ord. var nog mer trött än vad jag trodde just då:)
så efter som jag lär mig av mina misstag så insåg jag att jag var för trött för att blogga igår kväll att jag helt enkelt hoppade över det.
men red i iaf steely igår på dressyrlektionen. han var så jäkla muppig. han hade nått ryck i huvudet hela timmen. ganska jobbigt när man försöker koncentrera sig på vad man gör och han bara ruskar på huvudet 2 gånger i minuten. han var rätt laddad också. han vilade i söndags och super pigg igår. han e bra på samla energi. i lördags var han jätte trött, vilade i söndags och sen blev det krutpaket igår. idag gick det lite bättre. lite ryck i huvudet men inte lika mycket som igår, och inte lika pigg heller. då blir det rätt trevligt att rida faktiskt:)

när jobb och hästar var klart idag så åkte jag med pontus till hööks. det här låter väl helt sjukt lurkigt men jag köpte faktiskt ett par kopior av muckboots. såna skor med halvhögt skaft, fot av gummi och det som går upp på benet är nån slagt neopren. ser väl ut som ett nöt men jag ska bara ha dom när jag jobbar i stallet för att jag avskyr att gå en hel dag med blöta strumpor som det lätt blir vi den här årstiden.

nu i kväll var det dags för pontus och rida igen. jag passade på att testa mina nya skor, jätte sköna, bra köp där. pontus red på favoriten talan. han hade galopperat idag igen. verkar gå bättre och bättre med det där. borde kolla någon gång, men det är ju så mycket annat som man kan hinna med när han rider och jag inte har nåt speciellt att göra. idag var jag så duktig att jag tog ut pebbels och klippte henne. rakade bort päls alltså. hon var dösnäll. en minder för madde imorgon. blev riktigt fint om jag får säga det själv.

men nu e det dax att sova så jag orkar upp imorgon, inte för att jag är pigg någonsin på veckodagarna men det kan nog bli mer eller mindre trötthet som slår emot en när klockan ringer.
god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0