lördag.

nu ska vi se vad som hänt sen sist. lite allt möjligt faktiskt... i torsdags morse så hoppade jag alice. hon var rätt duktig faktiskt, hon burkar ju inte lägga manken till precis när det gäller jobb. vi hade ganska lång uppvärmining med markarbetet först. hon blev ju sur men inte så sur som hon kan bli :) sen hoppade vi. just nu tränar vi mycket på korta avstånd från bom till hinder. hoppa samlat och spänstigt. och mycket kan man säga om alice men smidighet vid hoppning det är nåt hon har iaf.

efter hindret måste man direkt svänga vänster för att hoppa en kombination ca 3m åt sidan. (bra förklaring som vanligt från mig).

på kvällen blev det crax som fick hoppträna. han var dö jobbig. nån hade ju satt en raket i baken på honom. flög ju iväg som en raket mest hela tiden. och så stressade han upp sig å gnislade tänder. jag var helt slut när det var slut.


igår var en rätt lugn dag. pontus och jag red en stund på eftermiddagen. jag tyckte pontus skulle träna på att galoppera, men det tyckte inte han. men nån galopp blev det iaf på favorit hästen talan. men han tar tydligen ett för stort 1:a steg som gör att det blir läskigt:) men snart går nog det också bra.


imorse var jag tidigt i stallet och snabb och effektiv som jag är så red jag 3 hästar innan kl 11.30. ja ockej jag fick lite hjälp. sanna mockade åt alexandra och hämtade lettan från hagen, tackar. och matilda n fixade marre både innan och efter jag ridit, tack för det. men jag red steely, lettan och marre helt själv utan hjälp:)

nu har jag precis kommit hem från åkersberga. jag har nämligen varit med mina torsdags tjejer på deras allra första ponnycups match. dom var så duktiga! men väldigt nervösa, men kan man vara nåt annat när man ska vara med i PC för första gången i sitt liv. det är hopptävling för ridskoleelever. vi åker till en ridskola och tävlar på deras hästar och sen kommer dom till oss och rider på våra hästar. hemma laget hoppar först. alla rider banan på så få fel som möjligt och sen rider borta laget på samma hästar på samma vilkor. ja, hoppas ni fattar :) tjejerna var iaf jätte duktiga trots att dom inte vann. men tjejer... ni red stiligas om jag får säga vad jag tycker. hemma laget slutade på 4 fel och vi på 12 fel. i vårat lag fick matilda vw silver medalj och olivia fick bortalagets pris för snyggas ritt. :)

på hästen: madde, matilda vw, viktoria. stående: johanna, matilda j, olivia.
♥MRK 4-EVER♥

nu ska vi till perra och yvonne och äta lite mat.
adjöss:)

Kommentarer
Postat av: Linkan

Va kul med PC ! duktiga alla är, tänk att dom har blivit så duktiga.. kulkul :)



Känns sådär att inte kunna komma ut till stallet när man vill. e ju en bit !!

2009-09-19 @ 19:10:36
Postat av: Mamma

Vad roligt att tjejerna var så duktiga....visste det.

Nu har dom ju testa en gång, så nästa gång vinner dom.

2009-09-19 @ 23:12:58
Postat av: Linda

Bra jobbat PC-tjejer, hoppas att ni hade riktigt roligt! Kramar från Linda

2009-09-20 @ 18:48:30
Postat av: Johanna Thüring

Alice mage ser så fantastisk ut. Det ser ut som en trekant, helt platt och kantig på sidorna. Haha.

En världsstjärna är hon i varje fall

2009-09-21 @ 22:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0