onsdag.

lång dag idag. var i stallet tidigt imorse. fodrade alla hästar för att sen ta ut alexandra på en morgon tur. jätte mysigt! tidig morgon, solen sken och alldeles stilla i skogen.

mysigt va??? =)

sen gasade vi iväg till solvalla med lettan. hennes nacke skulle röntgas idag. får se vad det säger.
tog ganska lång tid att komma dit eftersom det var olycka på motorvägen och långa köer. pinsamt att komma sent.

red sen steely tillsammans med sanna och ettan. dom var riktigt lugna idag båda två. ettan lyckades dra snett en sko. jag har ju blivit riktigt bra på att dra av skor nu pga galopparnas klumpiga framfart.
lunch på kinan och sen en lugn tur på lettan i skogen=)

nu på kvällen har jag varit lite pysslig med höst fint utomhus. jag är nämligen för snål för att köpa dyra blommor som ändå snart ska dö i kylan. så jag är ute och "hittar" lite grejer i skogen. idag var jag ute och plockade nypon. sen var det bara att sätta igång. mossa och rönnbär har "hittats" sen tidigare.
blev rätt nöjd iaf. med rönnbär så har ju fåglarna nåt att äta i vinter. det är vad jag kallar "klimat smart".
nu börjar texten bli suddig, det är = sänggång, så god natt.

nypongirlang, rönnbär, mossa och en pumpa köpt på plantagen.


köpta chiliblommor och min specialle, mossa runt om och rönnbär i mitten.


prydnadskål, nått annat som jag inte vet vad det heter och såklart rönnbär till fåglarna.

imorgon blir det nog lite mer fix om tiden och orken räcker till.
natti natt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint, visst är det härligt med hösten.Och med alla fina färger den har.

Du kan väl göra något med svamp....vi kan ju gå ut i helgen och se om vi hittar.

Sov gott!

Kram

2009-09-16 @ 23:10:52
Postat av: ika

Verkligen höstmysigt du har fixat ihop!!

2009-09-17 @ 09:05:41
URL: http://moggika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0