galopp galopp...

mycket idag igen. red ut på graciana. hon e inte så laddad som jag trodde hon skulle vara efter 2 veckors lugn ridning. sen fick crax en skrittur som slutade med att vi fick galoppera hem i spöregn. häppi red jag på banan. hon gick ganska bra med tanke på att jag inte ridit på ett par dagar utan det har mamma gjort. hon gillar ju inte ryttarbyte, så det brukar ta ett par dagar för henne att vänja sig. sen red jag arwen igen. hon brukar gå varannan dag men eftersom jag ska tävla i helgen så blir det inget då så då blir det nu ist. det är så roligt med henne för hon lär sig nått nytt nästan varje gång man rider. så idag provade vi på lite galopp i båda varven. det som hon tycker är roligt går väldigt fort in i hennes lilla huvud. skönt att hon lär sig snabbt. idag fattade hon galopp själv och jag var snabb att göra galoppfattning och hon förstod nästan på en gång gången efter:)
pontus red alice idag på lektion. ny häst i hagen så allt för många har fått ont i benen, så då blev det alice till ponte. han kom iaf hem och var jätte glad. hon var världens lydigaste, sa han:)
god night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0