galopp, galopp:)

å va mycket galopp vi haft idag. det har stormat lika mycket på ridbanorna som i hästarnas ben:) borjade med att rida steely på sörsta ridbanan. där stod det massa småhinder som vi rastade av oss på. med dunder i marken skuttade vi över hinderna. tränade på att bara vara stilla och vänta på hindret. jag klarade mig ganska bra men steely hade inte riktigt tid att vänta tills han kommit fram utan kastade sig över hindrerna alldeles för långt ifrån. med lite studds och halt bakom hindrerna så gick det bättre. men med en häst som inte hoppat på länge, stormvindar på banan och utebana överhuvudtaget så kan man nog inte räkna med så mycket mer:)
crax red jag också på banan, hade tänkt göra samma sak, men eftersom crax inte e så stor och inte står allt för stadigt på jorden så höll vi på att blåsa iväg. så vi fick flytta till mellanbanan och köra ett dressyrpass ist. han e ju lite hetsig ute så jag tränade på att lyssna på mig och inte på lilla hästdjävulen på hans högra öra;) mycket avbrott och halter. han blev riktigt avslappnad i slutet:)
sen till det roligaste av allt. arwen! har ju börjat med att sanna rider (hänger med) och jag longerar. hon e ju superduktig på lina och lite trög när man rider själv så då kombinerar jag två goda ting till ett perfekt. och idag gick det bra igen. roligaste av allt var att hon idag tog sin första galopp med ryttare (förutom den gången hon blev rädd och drog iväg med mig). gick så himla lätt alltihop. jag säger galopp och sanna använder skänkeln. hon galopperade direkt och i flera varv på volten. i båda varven tillåmè:) snacka om att jag var stolt:D
nu ska jag läsa lite mer innan jag blir allt för trött.
god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0