Craxen.

dsc01050 (MMS)

nu står min lilla stjärna i sin stora gräshage och trivs:) har förjäves försökt skicka dom senaste filmerna från helgen till youtube med det går bara inte. så det får bli lite text ist. i 1.35m i lördags fick vi 4 fel. rev b-hindret i en kombination. har sett att jag inte hinner räta upp mig emellan ordentligt. tror det kan bero på mina rainbow tygelgrip som jag köpt. dom får crax att hoppa fantasktiskt men jag måste följa med jätte mycket med handen fram och då hinner jag inte med att räta upp mig. och till dagen D! igår debuten i 1.40m. crax klarar ju det mesta men jag var ju nervös såklart. var ju trotts allt 6 år sedan sist jag tävlade på dom höjderna, och crax har ju aldrig gjort det. vi kom runt på 18 fel. men ritten var inte lika dålig som resultatet. blev ett stop på nr 3. ett räcke som jag tyckte vi låg lite nära, så jag gjorde en halvhalt och han tog den aldeles för bra. inte läge att travhoppa 1.40. sen tappade jag rytmen och fick 2 rivningar direkt efter. samma anledning som tidigare ungefär. enkel oxer och uthopp ikombination hoppade före. och sista hindret kom vi lite långt ifrån och eftersom jag inte kan släppa ut tygeln så räckte han inte över helt enkelt. bättre ridning nästa gång:)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0