longering idag.

idag blev det longering för både cosse och häppi. jag har märkt att cosse tycker att det är dötråkigt att bli longerad. det verkar dom flesta tyskar tycka till en början. men det gått över på alice så hon är pigg och glad så lär tråket gå över för cosse också.  dom andra har någon slags vila. alice och graciana har ju inte fått nåt sommarlov än så nu var det dax för lite vila. steely och crax har jag inte hunnit med att rida helt enkelt. dom var ju å tävlade 5 dagar förra veckan så dom skulle få några dagars vila men nu borde det vara dax att rida igen. om dygnet bara skulle ha 5 timmar till så skulle ju allt bli så mycket lättare. sen har vi lettan som jag inte satt igång igen efter sommarvilan, hon skulle börjat ridas denna vecka igentligen men nu va det lite mycket med allt så det får bli ett ryck med det nästa vecka. marre skrittas ju av matilda och arwen e på sommarbete långtlångt borta... men snart kommer hon hem igen.
på lördag är det tävling på häppi och cosse. happi går 1.00m och 1.10m och cosse tävlar sin första tävling borta, hon ska hoppa 2st 1.00m. imorgon ska dom få vila och jag ska göra dom fina tills på lördag. bilder ska jag ta också så ni får se hur fina dom är efter en storstädning i pälsen.

tjing tjing:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0