ridningen idag.

idag var det fullt schema, som vanlig ioförsig.
började med crax. han ska ju tävla i helgen så idag blev det klättring. brukar försöka klättra en gång i veckan iaf. så det blev ca 13 gånger upp och ner i backen, ca bara för att det är väldigt lätt att tappa räkningen.
sen red jag graciana på banan. hon går nu på hackamore. helt sjukt, igår gick halva tiden åt till bråk men sen poff... så var allt över och hon gick jätte bra. så idag fortsatte vi på samma bana fast utan bråk i början. bara bra hela tiden:) har en film men jag fattar inte hur man lägger in den blir liksom ingenting när jag försöker.
sen red jag häppi på banan. hon har fått nytt träns och bett. remontnosgrimma och rakt bett är en riktig höjdare. hon gillar det jätte mycket och jag med för den delen. inget bråk är ju skönt för både mig och hästen. hon fick ta några småsprång också. häppi gilla:)
steely fick lite finputtsning vad det gäller hoppningen idag. idag blev det inte så länge och det är bra för både han och mig. han blir inte allt för trött och grinig och jag orkar med honom hela tiden. gick iaf bra idag. så det känns bra till tävlingen i helgen.
sist av alla fick corre en uteritt. det tar på krafterna att gå på sommarbete så vi hade lite kul i skogen idag. galoppträning på galoppbanan.

lite bilder på några av hästarna från sommaren som gått.

alice å jag, prisutdelning på tävlingarna hemma i juni.


graciana fin fixad av tjejerna på hoppridlägret.


å en lika fin häppi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0