tävlingen igår.

var ju och tävlade med häppi och cosse igår. det var ju cosses allra första tävling så det var en spännade dag. häppi startade 1.00m och 1.10 och cosse 2st 1.00m. det är ju alltid lite spännade att se hur hästen reagerar på en ny plats. det var en mycket glad överraskning med cosse. hon var hur lugn och sansad som helst. jag satt och galopperade lungt runt runt och dom flesta andra unghästar for runt som studsbollar, men det var inge hon lade märke till. så resultatet av våra 2 starter var 0 fel i första och ett snöpligt pet i andra.

häppi fick 4 fel i första klassen och i den andra 0+4 fel. stoppet i omhoppningen får jag tacka flaggaren för. när jag vände upp på hindret ur ganska snäv sväng fick flaggaren för sig att springa från ena sidan av hindret till den andra. är ju svårt att inte tappa fokus och rida på ändå när någon människa är ivägen. men men... jag skulle väl sagt att jag ville starta om men tänkte inte på det just då. skit också!

en glad häppi.


cosses runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0