söndag kväll.

oj vad jag längtar till sängen men det får lov att bli ett litet inlägg först.
idag tog jag mig lite sovmorgon. vaknade inte förens kvart i 9 i morse. så himla skönt. sen åkte jag och red. idag blev det graciana och crax. graciana gick så himlans bra att jag inte ville rida för länge för att förstöra det trevliga. hon var lungn och arbetsvillig och klarade faktiskt av arbetet utan "nej" idag. hon e ju annars en nej-sägare i vanliga fall. först nej nej nej sen kommer kanske och tillslut om man har tur kommer ett ja.
sen blev det carxen i ridhuset. var några dagar sedan som jag red honom. det ska ju tävlas om två veckor så han måste ridas i lite högre tempo i galoppen för att klara det på banan. man måste ju kunna rida i minst 350 m tempo utan problem om man ska tävla. han e ju grym på kort galopp men inte lika stark i den lite högre galoppen. gick ganska hyffsat med det. så vi övade oss också på lite förvänd galopp. men det tycker han e lite konstigt eftersom han har lärt sig byta galopp och tycker att det är dö kul så kör han gärna med det hela tiden.


skulle ju ha städat i sängklädes hyllorna idag också men det blev liksom bara inte av. ist åkte vi ner till isen vi strandpromenaden och mötte pappa och zelda där. bessi hade hur kul dom helst. hon fick tom springa lös när vi var ute på fjärden. å va det var roligt.




har kollat på 4:e johan falk filmen ikväll också. dom där filmerna är ju hur bra som helst. jag är lika nervös varje gång och hela filmen igenom. men det var ju ioförsig skönt att frak wagner inte var med så mycket i den här filmen iaf, man har ju ren ångest då.

nu ska jag kolla film på graci när vi tränade för några veckor sedan sen e det god natt. om jag inte lägger upp filmen innan.
natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0