gott nytt år!

gott nytt år allihop!
nu sitter vi i stugan och väntar på att vinden ska avta. vi skulle ju åka skidor idag men som det blåser nu så ser det lite mörkt ut.


igår blev det ingen skidåkning för oss (jag, pontus, maria och tuva). vi var runt lite och kolla. jag köpte mig en skidhjälm. kände mig nöjd och vill gärna åka i den idag.    

                                                                               
lunch åt vi på experia i lindvallen. kräft och permesan sallad åt jag.


pontus på after ski.



nyårs kvällen firade vi i stugan. vi lgade 3 rätters middag och drack bubbel hela kvällen.

förrätt, toast skagen.


varmrätt, hasselbacks potatis, fläskfilé, bea och tomatsallad.


ingen bild men det blev en väldigt god pannacotta till dessert:)



det gick riktigt bra med bessie igår. hon var ju livrädd men inte alls så panikslagen som hon varit tidigare år. hon fick ju lugnande av veterinären verkade funka riktigt bra.
så imorse gick det hyffsat lätt att gå ut med henne.

nu ska jag göra mig iordning så man kommer ut i stormen någon gång.
adjöss!

 

 


Kommentarer
Postat av: Grahnaskorna

God fortsättning

Komiskt det ända som skilde våran mat på nyår va köttet.. vi åt en helt annan typ av kött, som vi inte behöva ta här, sorry.. hmmmm

Hadé bra skippa första och sista åket..

Kram Jessica

2010-01-01 @ 12:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0