lördag å kallt igen.

-20 grader i dag igen. konstigt vad man vänjer sig vid temperaturer. för någraa veckor sedan tyckte man att -8 var iskallt. sen blev det -10. -12 var ju nästan omöjligt att gå ut i. -15 var ju sjukt och sen kom dagen när det fortfarande är galet kallt, i onsdags när termometern visade -25. men så idag -20 grader och jag longerade 3 hästar och red en utan att tycka att det var helt hemskt och outhärdligt.

marre var en av dom jag longerade idag. hon e ju helt sjukt vacker när hon går. skulle ha filmat tänkte jag bara för att visa att det inte bara kan vara jag som tycker att hon sjukt fin men då hade jag både mobil och kamera i stallet så det bidde inget. fick ta en stillbild när jag kom upp till stallet bara för att visa det nya fina tränset:)



imorgon ska jag rida tidigt för sen ska vi ut till långhundra med nicke och maria som ska på husvisning och vi ska leta upp en lite minigård som också e till salu där ute, bara för att kolla hur långt det verkligen är ut i "no mans land". tänk om man skulle ha en lite egen gård. inte för att jag skulle vilja ha hästarna hemma, men man skulle kunna ha unghästar, hebbe å jeppe eller nåt hemma under sommarbetet. ju fler hagar desto bättre:)
drömma kan man ju alltid iaf;)


jag och tuva fular oss lite vid matbordet.
 

nu sitter vi (jag och maria) med våra datorer hemma hos maria och glor runt i cyberspace. våra pojkar (ponte och nicke) ska ut ikväll. till uppsala bär det tydligen av. just nu har dom tydligen MJ kväll hemma hos oss, gulp...!!
nu måste jag rasta bessie efter som idjeten tydligen inte hinner fast han lovade....

Kommentarer
Postat av: Ann

Är det Lill-Tuna Maria och Nicke ska titta på? Då ligger det inte långt från där Faxen bor och Catani bodde! Kolla in vid kyrkan, gården närmast är Faxens och nästa var Catanis... Inte långt till "er" gård heller därifrån! Kanske tar 10 min.

Godnatt!

2010-01-09 @ 22:22:24
Postat av: Sandra

Jag vet iaf att Marre är sååå sagolikt vacker när hon jobbar, både under ryttare o på linan.

Kram

2010-01-10 @ 15:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0