onsdag 13/1.

hej hopp!
oj vilken dag. hade nån föreställning om att jag skulle hinna klippa mig idag (igen, har trott det i ett par dagar nu), men som vanligt så är jag en tidsoptimist. jag tror alltid att jag ska hinna så mycket men verkar aldrig fatta att tiden går mycket snabbare än vad jag tror.
var en riktig långdag med rätt så mycket ridning. när jag kollade schemat på hur hästarna har gått så upptäckte jag att det allra bästa vora om alla 8 hästar blev ridna. hur skulle det gå? hinner ju aldrig rida 5 hästar själv innan halv 5. men som tur va så kom mamma ut tidigare till stallet så jaag behövde bara rida 4 st.
idag blev det först häppi. red henne i ridhuset. hon gick rätt så bra. mjuk och vilig i traven. red mest på volt. öppna och sluta den. hon var lite för frammåt i galoppen men lungnade sig efter en stund.
sen red jag alexandra. det var längesedan jag red henne. hon har ju haft ett långt jullov. hon e ju en "nej sägare" till en början. men efter en stund så e hon lite mera medgörlig. men red inte så länge hon har ju vilat länge och är inte riktigt igång och sen bor hon ju i utebox så hon får ju inte bli svettig heller.
mascara gick riktigt bra idag också. hon var lite på tårna men inte så mycket att hon är helt uppe i det blå. blev livrädd varje gång någon knackade på dörren. hon "bet" sig fast lite i vänstertygeln i skritt och traven men gick mycket bättre när det kom till galopp.
graciana fick bara lite mjukgörande arbete idag. red mycket stora volter och tränade omställningar utan att dra upp huvudet och tappa balansen i ett par steg. gick rätt hyffsat iaf.



på vägen hem från stallet så svängde vi förbi underbarating i sigtuna. dom brukar ju mest ha saker i vitt där och jag har ju natur, brunt, rost och beige hemma. men hittade några små grejer som jag slog till på. det blev några hjärtan och kors som jag hade en tanke med. hade ett gammalt fönster hemma som jag skulle ha i vardagsrums fönstret som ett insynsskydd. blev inte så mycket insynsskydd men fint vart det iaf.



pimpade lite saker som jag hade hemma med klistermärken och lite tråd kan man trolla mycket:)





nu måste jag dyka i bingen så jag orkar never ending story imorgon. jobba i stallet, rida några hästar, ha ridlektioner och sist men inte minst hoppträna själv. hmm... undra vem jag ska hoppa imorgon???
natt natt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint det blev...

Sov Gott!

2010-01-13 @ 23:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0