runt kajkande hela dan idag.

oj vilken lång dag. började morgonen med att rida 2 hästar. idag blev det graciana och häppi.
graciana har svårt att gå skänkelvikning. tror det beror på att rumpmuskeln stramar lite när hon ska korsa benen så mycket. så idag tränade vi skänkelvikning på diagonalen. blev lite bättre iaf. vi ska träna mycket på det. så hon blir så mjuk som det är möjligt med enhalvmeters ärr och en avsliten muskel på hela rumpan.
sen red jag häppi. hon la dövörat till när det gällde halvhalt idag. så jag tog till linnéa ericssons knep. enhandsfattning, gör halt genom att höja handen mot öronen och trycka fram och inunder hästens bakben genom att trycka fram höfterna och luta sig lite bak. funkade riktigt bra. hon ville ju fortfarande helst bara gå men bättre blev det iaf. hon gillar ju mer fram än bak.

var hemma vid 10. duschade och sen bar det av. ut i buschen. vi skulle ut med nicke och maria och kolla hus i husby-långhundra. det var ju hundra mil bort... huset var gulligt men hur mycket som helst att göra. men fortsättningen på det får ni lästa ekersens blogg:)
vi skulle också reka lite där ute. har sett ett hus med ett litet stall till. men det var ju hur långt som helst ut dit. å sen hittade vi inte dit ens än gång.

sen bar det av till kista. mina fiiina fiiina uggs som jag köpte i onsdags pajjade igår så det var ju bara att lämna tillbax. det som var ännu mera värdo var att det inte finns några fler kvar någonstans. så nu har jag inga fina varma skor alls. men mitt sökande går vidare.

nu måste jag lägga mig i sängen å kolla klart på "johan falk". har en rädd uppskrämd känsla i magen. hoppas jag inte drömmer mardrömmar bara.
god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0