tisdag 19/1

igår var jag ute och red graciana på fältet. djupsnö är bra för höga benlyft. bara man inte rider för mycket och länge eftersom det sliter lite på benen. men lite då och då under kortare stunder är ju ingen fara. hon tyckte det var jätte roligt iaf. bra för bakbenen att lyftas högt. mindre bra för frambenen, dom borde tränas att inte lyfta så högt ist. men men man kan inte få allt på samma gång.
sen red jag crax på dressyrträningen. han rikt rätt så bra för att vara första gången på lektion sen innan jul. vi red en ganska enkel men bra och nyttig lektion. började med att ganska länge rida hästarna i ett högre tempo än vad dom är vana att gå i. bra träning eftersom man gärna rider i det tempo som går lättast och är mest bekvämt. men att öka tempot är ett bra sätt att få igång bakbenen. sen red vi på stora mittvolten och ökade och minskade volten för att sedan följa långsidan i öppna. galoppen gjorde vi rätt å slätt på stora mittvolten. enkel och bra lektion:)
började klippa lettan också. men blev bara klar med halva hästen, så en sida e korthårig och en lite längre. men det ska jag fixa imorgon tänkte jag.

idag hann jag bara longera graciana. när man har lite bråttom så kommer det alltid upp någonting emellan. idag var det veterinär C som kom ut för att kolla en ridskolehäst. hon hade som tur va ben som var alldeles prima! inge halt alls, så ett långt jullov gjorde susen:)

tiden går ju oftast alldeles för fort, å allra helst när man har en tid att passa. idag skulle jag nämligen iväg till en B-tränare i hoppning och studedera henne när hon hade träningar. vi ska nämligen göra 30 timmar med en B-tränare eller högre för att kunna bli C-tränare. men höll mig inom kommunen iaf så det var ju skönt. är ju alltid intressant att kolla på någon annan. man kan lliksom se sig själv på ett annat sätt. och tänker efter mer på hur det är jag gör. intressant var det iaf så jag åker dit nästa vecka igen så man kan jobba bort några timmar. men man vet ju aldrig eftersom det verkar vara svårt att få saker som man vill ibland.

nu ska jag gå å lägga mig och vänta på att pontus kommer hem å få full raport hur ridlektionen gick för honom.
natti natt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0