dressyr på crax idag.

har varit en ganska lugn dag idag. mascara och arwen fick en promenad idag. sen red jag steely. han fick galoppera i ridhuset tillsammans med sanna och tvåan. han har inte så jätte bra kondis tror jag. han kan galoppera hur länge som helst i kortgalopp men lägger man upp tempot så blir han trött.
nu ikväll har jag ridit crax på dressyrträningen. idag var det en riktigt skön lektion. mycket skritt, å det är ju alltid skönt. skritt halt, sen trav sakt av. men inte ta för mycket i tygeln. det var helt en lektion i crax smak, allt han e så duktig på var med. skönt för mig. mamma där emot hade alice och för henne var det inte lika skönt tror jag. för att allt som vi höll på med är inget som passar fröken alice i smaken...

nu väntar jag på tvättmaskinen för att kunna gå och lägga mig.
god natt:)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, lilla Alice blir lätt sur när det inte är på hennes villkor....

Kan tala om att det gör jä...t ont i min hand efter ridningen. Måste kanske kolla upp den i morgon. Sov gott!

2010-03-29 @ 23:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0