jippiiijaja!!!

ååå va kul det var att rida arwen idag. idag var det ridning som gällde, inte bara att åka runt på en nästan 3 åring. är ju totalinspererad av tyskland så idag var det hårda bud som gällde. om tyska hannoveranare klarar det så gör nog min lilla skogsmulle det också. hon gick som en lite klocka efter det att jag satte på mig sporrar. har ju hållit på att gnugga som en galning tidigare men nu var det annat. en liten tutsch och det var fram som gällde. en sak är säker hästar måste tänka framåt och svara fram när man ber om det. och det gick ju hur bra som helst. hon gick i en väldigt stadig form nästan hela tiden och trampade på som aldrig förr. kul kul :)!! imorgon ska någon få ta nån bild och kanske filma en snutt.
har ju ridit mer idag också så klart. hoppade alice också. idag var det serier som gällde.

I      I       I              II       I
1a-b 6m 1b-c 7m 1c-2a 14m 2a-b 7m
vi hoppade med kortare avstånd än vad som är vanligt för att hästarna själva ska klara av att tänka. detta är ju i stort sätt omöjligt att vara medpassagerare. när man känner att man vill ta tillbax för att inte hoppa rakt in i hindret så får man inte det..... läskigt men det gick rätt så hyfsat:)
sen har både crax och graciana fått en varsin spark på benet så dom har vars ett lite större och mindre sår på benet... jätte ont! så dom fick en skrittur i skogen idag.
sen red jag och sanna ut på lettan och steely. ingen hamnade i någon grantopp så det var väl bra;) men lettan är livrädd för trånga passager i skogen. hon blir livrädd och vågar inte gå fram eller tillbaks mellan buskarna hennes ända rätta är att fara upp som en raket både fram och tillbaks. om jag får säga... inte direkt angenämt. undra varför hon tycker det är så läskigt???
häppi var jag ute och klättrade med idag. hon e en riktig kämpe hon. inget trams alls. bara upp och ner hela tiden. duktiga lilla häppi:)
natti natt, nu christine på tv och jag i sängen. Zzzzzzz............

Kommentarer
Postat av: Sandra

Häppi är BÄST!!!!:)

2010-05-14 @ 12:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0