:(

jag och pontus ville ju ha en liten lillasyster till bessie. vi hittade en supersöt liten maya. hon är 1år och bor i rumäninen. hon hade levt sina första månader i livet på gatan, men var tydligen en stark liten tjej och klarade det tuffa livet. men om man ska ha en hund måste man ha någon som kan hjälpa till och passa hundarna om man nån gång ska vara borta under en dag eller en helg. det var där vi stötte på patrull. vi behövde ju våra föräldrars okej för att nåt sånt ska funka och dom var inte speciellt imponerade av en liten hund till. men som ett steg i rätt riktining så ska bessie börja tränas på allvar så vi kan bevisa att vi visst kan ha en uppfostrad hund. man lär ju av sina misstag. bessie är ju världens bästa men gillar ju att dra i kopplet och jaga rådjur och harar i tid och otid. så på onsdag är det privatträning som står på schemat för henne. vi ska minsan bevisa att vi kan och sen kanske dom inte är så motvilliga till en liten ny familjemedlem.
själv känner jag mig väldigt deppig över detta, har haft en klump imagen och drömt om lilla maya flera nätter i rad. usch så hemskt att hon tillsammans med dom andra hundarna ska tillbringa dom kalla dagar och nätter under vintern i kylan ute i ett hägn i rumäninen :(
nu ska jag nog gråta en skvätt till :( :( :(

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon är jättesöt...

Och det ät ju fruktansvärt hur dom har det. Jag förstår att du gärna vill ta hem henne. Känns för jäv....att dom tvingas bo ute på vintern. Men försök att samla ihop varma täcken , filtar mm till både hästar och hundar och skicka ner. Du kan ju ringa runt och be....:)

2010-11-29 @ 18:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0