god kväll allihop:)

ligger nu i min säng i mitt knäpptysta rum. tillsammans med 3 till som har lägg tid kl 20.00 verkar det som. det ända som hörs är mitt knapprande och klockan som tickar.
operationen gick bra, iaf vad jag vet. jag var ju där men inte där, om man säger så. har ju inte träffat någon läkare sen dess men om det hade gått dåligt hade jag ju inte suttit är nu och varit lika besatt av datan fejjan och allt och allas bloggar:)
måste bara säga att personalen här på ks är helt underbara. jag har ju varit här några gånger nu. både planerat och oplanerat och aldrig blivit minder bra bemött. stor eloge från mig!

är ju inte alla som vet varför jag ligger här egentligen så tänkte försöka förklara på amatörmässiga sett.
har/hade en höft luxation i båda mina höfter. och det är det som man kollar på alla nyföddabarn att dom inte har genom att dra hit och dit i benen. på mig missades det tydligen. hade inga besvär förens jag var med om en olycka med en häst för ca 9.5 år sedan. så 2005 opererade jag min högra höft för detta. man sågade isär mitt bäcken och vred den då lösa biten över min höft kula. höftluxation är när höftleden inte täcker kulan tillräckligt mycket och gör då att den slits och gör ont. när detta var gjort skulle smärtorna försvinna men icke... dom har sedan dess försök hitta något fel men inte lyckats. 2007 tog dom bort dom 3 skruvarna som hade hållit fast den lösa delen för dom trodde att dom skavde och gjorde ont. iof så gjorde dom det men ploblemet var fortfarande inte löst. så då idag har dom öppnat upp och gått in och kollat vad som är fel. en lös benbit ska dom nog iaf ha tagit bort och om dom gjort något mer får jag väl veta det imorgon.

nu börjar det göra lite ont i mitt ben, känner att bedövingen börjar släppa nu.
aj aj aj va ont det gör.


jag, vacker som en dag innan operationen.... eller inte;)


här under gömms mitt sår. undra hur det ser ut där under egentligen??? (detta är alltså sidan på mitt lår. åt vänster är uppåt och höger ja, såklart neråt;)


min mörsade hand. den som fick stå ut med mest idag, ja förutom höft och ben alltså. den som tillslut lyckades var den duktiga narkossköterskan:)



Kommentarer
Postat av: Kickan Ljung

Hej Malin! Stackare, kommer ihåg att du hade ont/strul med höfterna redan på "våran" tid...Jobbigt att det tagit sån tid! Men skönt om du får ordning på det nu!



Hoppas du återhämtar dig väl så du är uppe på hästryggen snart igen!!



Ta hand om dig! Kram Kickan

2010-10-21 @ 22:12:13
Postat av: Linda S

God morgon! ;-) Hua, inte småsaker det där! Hoppas att du får bra smärtlindring! Krya på dig!

Kram Linda

2010-10-21 @ 22:30:17
Postat av: Mamma

Måste säga att du såg väldigt pigg ut när jag var uppe och hälsade på, skönt.

Hoppas du får sova ordentligt utan smärta. Du är en så tuff och modig tjej.

Puss o Kram

2010-10-21 @ 22:56:59
Postat av: Grahnskan

Hualigen... hoppas det blir den sista operationen för dej...

Vi tänker iaf på dej..

Kramar Grahnskorna

2010-10-21 @ 23:11:31
Postat av: mette

Hej malin! Skönt att se att du mår bra :-) inget dåligt sår du har :-S hoppas att du snart får åka hem! Prenumererar du fortf på drömhem o trädgård, annars har jag nya numret om du vill ha lite extra läsning! Kram mette

2010-10-22 @ 09:29:00
Postat av: Misan

Hoppas allt gått bra och att du repar dig snabbt! Kram misan

2010-10-22 @ 09:55:41
Postat av: Anita

Vad skönt för dig att operationen är över. Du är en sådan stark och vältränad tjej så du kommer snart att vara på benen igen. Jag kan meddela att du inte behöver längta ut, det är såå isande kallt ute och man var tvungen att "skotta" fram bilen i morse.

Kram Anita

2010-10-22 @ 19:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0