musik i mina öron...

all ridning går så mycket bättre med musik i öronen. red corre och häppi i ridhudet idag. fortsatte våra sidvärts övningsr. corre håller ju på att lära sig så med henne tar vi det lite lugnare. men idag så har hon gjort skänkelvikning från C till B eller E och det gick galant:) 
häppi hade det lite tuffare. hon skulle göra det på mycket kortare bit. lite för pigg till en början men sen gick det bättre och lite lugnare. gjorde också en del ökningar på diagonalen för att senare försöka mig på galopp på stora mitt volten. inte så smart. häppi= het på gröten= inte öka först och sen galoppera= galopp först sen ökningar.
crax och steely var jag ute och klättrade med idag. dom tycker att det är riktigt jobbigt. jobbigt = nyttigt. när jag red steely så var sanna och ettan med, detta gör ju att det inte går lika lugnt som man skulle kunna önska. men steely brukar ju ge efter efter en stund, så även idag.
madde L var i stallet idag. hon var så snäll och komma ut för att hjälpa mig med att borsta och göra iordning hästar. eftersom mamma har ridlektioner idag och har svårt att hinna med 2 hästar på onsdagar så var ju mamma glad att madde var där. först borstade hon sen tog han graciana och hängde med mig och crax på en klättringsrunda.
sist av allt idag så skrittade jag ut en sväng på arwen. det var första gången som jag red ut på henne. och som jag hade hoppats så var hon jätte snäll:) på vår korta tur så hann vi med att möta: en man med en schäfer, en bil och marcus på lilltraktorn. trots detta rörde hon inte en fena för mycket:)

gad natt nu imorgon väntar en lång dag Zzzzzzz.......   


Kommentarer
Postat av: johanna sävi

2010-10-14 @ 21:45:48
Postat av: Grahnskan

Men nu va det rosa här på din sida... Fiiint söööö

2010-10-14 @ 22:20:00
Postat av: Linda S

Ny layout? Snyggt! :-)

2010-10-14 @ 22:32:31
Postat av: Grahnskan

Nice me blogggen..

2010-10-14 @ 22:37:58
Postat av: Mamma

Fint, är det Viktoria som hjälpt dig?

2010-10-14 @ 23:14:54
Postat av: Mette

Va snygg din blogg har blivit! Jättefina bilder du har högst upp!

2010-10-15 @ 11:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0