tisdag.

ridit corre, häppi och crax idag. sanna red steely åt mig. jag som är bortskämd med ridhus tycker nu att det börjar bli för kallt för att rida ute så idag blev det ridhuset hela dagen. kommer rida mycket i veckan nu för att på söndag är det sjukhus fix som gäller. jag ska kolla upp mobiltbredband och handla lite ditten å datten.

idag blev det första passet som var lite mer krävande än att skritta ut i skogen på corre. hon har ju troligtvis vuxit under en period och har varit väldigt trött. men idag blev det borde trav och galopp. vi tränade mest på galoppombyten. vända över bryta av 1 sekund och fatta en ny galopp.

sen har ju häppi som har varit svullen i en sena i ca 1.5 vecka, idag när vi var i ridhuset så blev det nästan bara skritt och mycket sidvärts rörelser. hon tyckte väl att det var sådär till en början men sen gick det lite bättre:)

sist var det craxens tur. med honom blev det en minirepris av lördagens dressyr lektion. mycket lösgörande och sidvärts rörelser.

kan vara lite mer specifik om hur vi gjorde, men nu e jag så trött att jag nickat till flera gånger under detta inlägg...

god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0