säsongens första.

igår var det premiär ridning på arwen för i höst. hon har ju varit på sommarbete sen i juni och kom tillbax för 3 veckor sedan. om det hade det varit någon av dom andra hästarna så hade jag valt att skritta i skogen i några dagar för att komma igång. men efter som arwen inte blivit riden i skogen någon gång så verkar det lite dumt att rida ut första gången efter 3 månaders vila.
sanna satt ju på henne i lördags när jag longerade och då gick det jätte bra. så igår longerade jag en liten stund först och sen red jag. skrittade bara igår. hon har vuxit lite under sommaren tror jag. märks när man hoppar upp i sadeln. när hon longeras utan ryttare slår hon sig nästan ingenting på benen, men när man hoppat upp blir det genast mera obalans och man är glad att man har skydd på både fram och bakbenen. men det ska nog inte ta så lång tid innan hon har hittat sin balans med ryttare i sadeln.


arwen & co på väg hem från sommarbetet.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon har ju blivit så stor och fiiiiin!

2010-09-23 @ 00:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0