torsdag idag och fredag imorgon:)

å vilken dag. gick ganska så smidigt under morgonen idag. men fick ju börja med att leta efter förymda ponnier idag igen. visade sig snart att dom redan var tillbax i hagen. sen har vi ju ett gymnasium som är och rider på torsdagar. det tar alltid en stund extra med morgonrutinerna när det är nåt i stallet som inte hör hemma där och tillhör rutinerna. inte hästarnas favvo heller faktiskt. våra fina lektionshästar vill ha allt som vanligt och inte massa konstigheter, men det brukar ju gå bra ändå.

sen var det dax att lägga om manillas sår idag. tog längre tid än planerat eftersom den lugnande medicinen hade dubbla värknings tiden än vad herr veterinär sa. men det gick iaf som en dans och ist för att försöka ha ihjäl oss när vi höll på och fibbla, så tyckte hon att det var så himla skönt med lite kli på och runt såret :)

vidare var det hoppträning för mig och sanna. jag red cosse och sanna red timmy, gick väl rätt ok. men fröken cosse har ett jäkla humör när hon sätter den sidan till. det kommer några snärtiga bakutsparkar lite här och där.

med mina ridlektioner idag så var det dressyr på schemat. vi bestämde oss för att rida ut. blir sista gången för i år. mörkret kommer ju så snabbt nu :( första gruppen red på en stubbåker. kunde blivit en tårta eller två, medans den andra var ute och red i häxans skog och dom trygga älvorna skog ;)

nu är det helt klart dax att dajja i sängen. har redan tagit mig en försömn i soffan ikväll.

god natt!


Kommentarer
Postat av: Mette

Jag hörde av tjejerna att jag var den elaka häxan som skulle ta barn på knatten och äta upp.... hahah!!

2010-09-25 @ 19:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0