fånga dagen, carpe diem.

idag har vi verkligen gjort just det. imorse var vi i stallet. blev en uteritt tillsammans med Sanna, mette och Pontus. jag red Häppi, Pontus Alexandra, Mette Lettan och Sanna red Ettan. blev en lugn ritt då det var Pontus första uteritt på Alexandra. 
sen svtichade vi hem för att ta alla löv och slänga dom i säckar så vi kunnde åka med dom till de väntande soppbilarna som skulle ta hela sigtunas trädgårdsavfall till tippen. 
därefter blev det grillade hamburgare till lunch hos Pontus föräldrar. Bessie passade på att ta sitt första dopp för i år.
sen fortsatte vi till väsby centrum för att lämna tillbaka mina gummistövlar som inte klarade av att stå i vatten när man skulle spola hästar.
sen hem igen för att åka till stallet för att kopiera betyg och andra papper som ska skickas iväg till olika skolor till höstens utbildningar.
sen bar det av raka vägen hem för att klippa ner vårat väldigt ostyriga äppelträd. Pontus och Perra stod uppe bland grenarna medan jag och Yvonne stod på marken och drog ner grenar.

före.


efter.





ja och nu ligger jag här i sängen och är redo att sluta mina gröna... mycket imorgon igen, då har jag påskträning i hoppning. har några spännande hästar så då måste man vara beredd på det mesta.
go´natt.
 

Kommentarer
Postat av: Mette

Haha, det var väl inte bara Pontus som ville ha det lugna tempot på uteritten kanske en viss Mette också... :P Tur att vi klarade oss hela vägen hem!

2011-04-22 @ 20:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0