lördag = dressyr träning :)

lördagen börjar ju alltid med ett dressyrträningspass kl 09.00. jag red Craxen idag så som jag kommer göra dom flesta gånger eftersom det är han som är min första häst och därför den som jag kommer rida mest. han gick helt okej idag, kanske en aningens otrimmad. det beror nog mest på att jag så här i efterhand kom på att jag ridit ut på honom hela veckan. men ju längre tiden gick desto bättre blev det. han var iof en aningens slö idag, beror nog mest iof mest på att hans bästa ämne inte är dressyr. hoppa eller busa står högst upp på hans lista <3

det är tur att han är stark iaf. för idag var det ett riktigt styrketest för hästarna och för ryttarna... vi skulle rida dom i en djup form helatiden med hästarna formade kring innerskänkeln från start till mål. och crax som inte var jätte frammåt från början blev ju inte piggare precis. så när det hade gått 20 minuter var jag redo för avskrittning, men nej då var allt galopp och trevjobb kvar och 40 minuter av tiden...





Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina fina Crax. Visst var det ett riktigt jobbigt ridpass idag. Lilla Alice var ju också duktig:)

2011-04-16 @ 21:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0